torstai 17. maaliskuuta 2016

Viikon kunkkulainen - Nora

Uusi sarja: "Viikon kunkkulainen" alkaa koulumme blogissa. Sarjassa pääsemme tutustumaan hieman tarkemmin osaan lukiomme opiskelijoista ja saamme kuulla heidän mielipiteitään kunkkulaisena olemisesta.

Ensimmäinen viikon kunkkulainen on toisen vuosikurssin opiskelija Nora Nevalainen. Nora valittiin viikon kunkkulaiseksi, koska hän on ystävällinen, mielenkiintoinen ja aktiivinen sekä koulussa, että vapaa-ajalla.

Nora Nevalainen
 
Mitä mieltä olet siitä, että sinut on valittu viikon kunkkulaiseksi?
"Tämä tuli minulle tosi isona yllätyksenä, mutta mun mielestä tää on tosi hienoa. Olin kyllä tosi hämmentynyt kun sain viestiä tästä."

Mikä mielestäsi tekee sinusta kunkkulaisen?
"Kunkkulaisen tekee minusta se, että tunnen tämän koulun niin hyvin ja koen sen omakseni. Minulla on täällä myös tiivis kaveriporukka ja vaikka minulla on paljon kavereita, joista osa on Espoosta ja osa Kirkkonummelta, meitä yhdistää yhteinen koulu ja yhteinen kaveriporukka."

Mikä on ollut tähän mennessä lukioaikasi kohokohta?
"Kyllä ne oli wanhojen tanssit. Se oli tosi hieno kokemus, vaikka se voi olla tosi stressaava päivä kaikille, varsinkin tytöille. Oli se kyllä tosi hienoa kun sai tälläytyä ja oikein esitellä vanhemmille ja ykkösille ne kaikki asiat, mitä oltiin monta kuukautta harjoiteltu."

Kerro ensimmäinen asia joka sinulle tulee mieleen sanasta "kunkku".
"Varmaan se meidän logo, joka on jokapaikassa. Se kruunu-logo, se on ihan mahtava. Minulle tulee myös mediateekki jotenkin heti mieleen."

Miten on viikkosi alkanut?
"Ihan hyvin, pääsin jatkokaudelle Espoon nuorisovaltuuston toiseksi varapuheenjohtajaksi, ja meillä on tänään nuorisovaltuuston hallituksen kokous, eli ihan hyvin siis."

Miten päädyit tulemaan kunkkuun?
"Minua jännitti tosi paljon kun mä tulin kunkkuun, silloin yli puolitoista vuotta sitten, koska en tuntenut täältä ketään. Yhteishaussa hain Kunkkuun, koska nuvassa on aina ollut tosi iso Kunkun edustus, parhaimpina aikoina jopa kuusi nuvalaista 42:sta oli Kunkusta. Niin nuvassa kaikki sanoivat minulle, että minun kannattaisi hakea Kunkkuun. Minulla on myös A-ranska joka rajoitti jonkun verran sitä, että mihin voin hakea. Niin minä sitten tulin tänne. Aluksi minua kuumotti tosi paljon, mutta täällä on tosi kiva ilmapiiri ja kavereita sai nopeasti."

Haluaisitko sanoa vielä jotain lukiomme opiskelijoille tai lukiotamme miettiville?
"Kunkkuun voi tulla ihan ilman kavereita. Minä ainakin olen viihtynyt tosi hyvin ja niitä kavereita saa nopeasti."


Viivi Ramstedt ja Anni Hietanen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti