tiistai 1. marraskuuta 2016

Terveisiä Manchesteristä!

15B-ryhmän opiskelija Maiju lähettää terveisiä kunkkulaisille Iso-Britanniasta: 
"Mulle kuuluu hyvää, kaks kuukautta oon ollu täällä Manchesterissa nyt ja aika menny ihan hujauksessa! Toinen kuukasi meni vielä nopeemmin kuin eka kun pääsin kunnolla arkeen kiinni ja totuin tapoihin.

Koulussa olen science luokalla eli opiskelen biologiaa, kemiaa, matikkaa ja englantia. Meillä ei oo ollenkaan koulukirjoja vaan kurssit koostuu palautettavista isoista tehtävistä joita tehään tunneilla ja kotona läksyksi, esimerkiksi syyslomaksi tuli läksyksi kirjottaa 2000 sanan kemian "essee". Asiat on kuitenki yksinkertaisia ja tuttuja ja oon kaikki opiskellu Suomessa jo 9lk tai lukiossa.

Paikka missä mä asun näyttää tavalliselta brittiläiseltä asuinalueelta, talo on paritalo (kylmä) ja sisällä on kokolattiamatto koko talossa, sekä kylmä- ja lämminvesihanat erikseen. Ja ikkunat aukee alhaalta ylös, poikittain. Mulla on host sisko Italiasta, joten oon oppinu myös joitain sanoja italiaksi.

Tässä joitain kuvia vielä Manchesterista."

  

Kaikki talot ovat samanlaisia, tietenkin.


 Englantilainen postilaatikko.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti